Studier og praktik i udlandet

Der er al mulig grund til at indlægge et studieophold i udlandet i dit studieforløb. Et ophold ved et udenlandsk universitet giver dig en bredere faglig horisont, styrkede sprogkundskaber og en oplevelse for livet. Og så står du bedre på jobmarkedet efter endt studium.

Det Naturvidenskabelige Fakultet har udvekslingsaftaler med top-universiteter i hele verden og giver dig adgang til uddannelsessteder, der er svære at komme ind på, og som for de fleste forbliver en ubetalelig og uopnåelig drøm. Muligheden for et studieophold i udlandet er inden for rækkevidde, hvad enten drømmeuniversitetet ligger i f.eks. Europa, Australien, Kina, USA, Mexico, New Zealand eller Canada.

Der følger ofte et stipendium med en studieplads, eller også kan vi hjælpe dig med at finde legater, som du kan søge, når du skal ud.

Vil du vide, hvor du kan komme hen, hvordan du søger, og hvad du kan forvente dig af et udlandsophold, så kom til mødet. Du bør altid være i god tid, når du planlægger et studie- eller praktikophold i udlandet. Det tager tid!

Så kom - også selv om du ikke er helt klar over om det er noget for dig, hvor du vil hen, eller hvis du først planlægger at tage ud om nogle år.