26. juli 2017

Studieretningsprojekt på Nano-Science Centeret

Har du lyst til at skrive en SRP ud over det sædvanlige?

Nano-Science Center udbyder nu 15 praktikpladser som gør det muligt for dig at skrive dit studieretningsprojekt i samarbejde med Nano-Science Center. Emnet er magnetiske nanopartikler, som bruges i kræftbehandling, forureningsbekæmpelse og fremtidens elektronik.

Nano-Science Centeret udbyder nu 15 praktikpladser, hvor du som gymnasieelev har en unik mulighed for at skrive dit studieretningsprojekt i samarbejde med Nano-Science Center. Sammen med de andre praktikanter vil du blive hjulpet sikkert igennem forsøg, teori og anvendelsesmuligheder samtidig med, at du får indblik i, hvordan det er at studere naturvidenskab på en videregående uddannelse. Emnet er magnetiske nanopartikler, som bruges i kræftbehandling, forureningsbekæmpelse og fremtidens elektronik. Det ligger op til et tværfagligt projekt hvor du kan kombinere fag som fysik, kemi, biologi og bioteknologi, alt efter hvilken vinkel du vælger på forløbet. Datoerne er i år d. 21., 23. og 24. november fra klokken 08.00 til 17.00, dog vil vi blive lidt længere d. 24. for at spise en pizza.

Klik her for at læse mere om studieretningsprojekt på Nano-Science Centeret og ansøgning.