Forsknings- og uddannelsesmæssige muligheder, Beijing

Vil du vide mere om de forsknings- og uddannelsesmæssige muligheder i Sino-Danish Center for Education and Research (SDC) i Beijing?

På mødet vil den danske direktør for SDC, professor Hans Gregersen, indledningsvist give en præsentation af SDC og mulighederne for udsendelse af videnskabelige medarbejdere, ph.d.-studerende samt kandidatstuderende til Kina indenfor rammerne af SDC.

Efterfølgende vil faglig tovholder på forskningstemaet Vand og Miljø, lektor Peter Engelund Holm, KU, fortælle om hvordan SDC-samarbejdet udmønter sig indenfor et konkret forskningstema.

Efterfølgende vil Vivian Tos Lindgaard fra HR & Organisation, KU kort informere om, hvordan man på KU forventer at servicere ansatte, som beslutter sig for at tage ophold ved SDC i Beijing.

Kort om SDC:

Sino-Danish Center for Education and Research er et forsknings- og uddannelsessamarbejde mellem de otte danske universiteter og Graduate University of Chinese Academy of Sciences (GUCAS) i Beijing. Indenfor en række overordnede forskningstemaer vil danske og kinesiske forskere indgå i et tæt forskningssamarbejde samt uddanne danske og kinesiske kandidatstuderende. Forskningen vil primært finde sted på Chinese Academy of Sciences’ mange forskningsinstitutioner mens uddannelsesaktiviteterne vil foregå i SDC-bygningen på GUCAS’ nye campus, Yanqihu, nord for Beijing.

Det er hensigten, at der indenfor rammerne af SDC skal etableres kandidatuddannelser for danske og kinesiske studerende, som efter endt uddannelse modtager en dobbeltgrad – én grad fra et dansk universitet og én fra GUCAS. Undervisningen tilrettelægges og varetages af både danske og kinesiske undervisere i tæt samspil med relevante danske og kinesiske virksomheder.