Overgangsprojekt: Fourier Analyse

I et samarbejde mellem Borupgaard Gymnasium (BOAG) og Københavns Universitet (KU), afvikles et ’langt forløb’ omhandlende Fourier analyse. Fra BOAG deltager Lektor Morten Pedersen som er matematiklærer for 28 elever i 3.Y. , og fra KU deltager Lektor Jens Paaske fra Nano-Science Centret & Niels Bohr Instituttet. Det er formålet at give eleverne en indføring i basal Fourier analyse og dens mange anvendelser i såvel naturvidenskab som teknologi. Hvordan opbygges en Fourier-række og hvad kan den bruges til i en Harmonisk analyse? Forløbet strækker sig fra 4.3. til 15.4.2011 og  involverer 5 heldages besøg på KU hvor der undervises, regnes og udføres experimenter. Projektet er financieret af Undervisningsministeriet.