31. juli 2012

Nanoscience - et alternativ til overbookede drømmestudier

Ansøgere til nogle af Københavns Universitets mest populære uddannelser så som medicin, molekylær biomedicin og farmaceut modtager i disse dage et skuffende brev. Men der er ingen grund til at fortvivle eller rejse til provinsen for at komme ind på drømmestudiet. Nanoscience kan være et godt alternativ.

Vi byder 43 nye studerende velkommen i slutningen af august, men der er plads til lidt flere.

Nanoscienceuddannelsen på Københavns universitet kan skræddersyes til at indeholde en stor del af de samme fag som de tre meget efterspurgte uddannelser, fordi Nanoscience er en fleksibel uddannelse. Over halvdelen af de fag man læser på studiet kan man frit vælge fra hele universitetets vifte af uddannelser, og kombinationsmulighederne er nærmest uendelige.