11. januar 2012

Niels Bohr Institutet henter topforsker fra Harvard

En bevilling på 38 millioner fra VILLUM FONDEN baner vejen for et helt nyt professorat på Københavns Universitet. Det er den verdensførende forsker inden for kvante-elektronik Charles Marcus, der bliver professor på Niels Bohr Institutet. Han er tilknyttet Nano-Science Center hvor han er gruppeleder.

Efter et grundigt forarbejde med at finde og tiltrække en fysiker på internationalt topniveau kan Niels Bohr Institutet nu se frem til at modtage en bevilling fra VILLUM FONDEN på 38 millioner kroner. Bevillingen har muliggjort permanent ansættelse af den verdensførende forsker inden for kvante-elektronik, professor Charles Marcus. Charles Marcus kommer fra en stilling som professor på et af verdens førende universiteter, Harvard University i USA.

Se mere