2. maj 2007

Nye medarbejdere på Nano-Science Center

Rikke Bøyesen

1. juni 2007 tiltræder Rikke Bøyesen som barselsvikar på sekretariatsleder Jette Miller på Nano-Science Center.

Rikke Bøyesen kommer fra en stilling som kommunikationsmedarbejder ved Det Naturvidenskabelige Fakultet, hvor hun har været ansat ved siden 2004. Her har hun arbejdet med forskningsformidling og pressearbejde. I løbet af det seneste år har Rikke Bøyesen arbejdet med erhvervskontakt, innovation og iværksætteri.

Rikke Bøyesen er uddannet på RUC i Internationale Udviklingsstudier og journalistik og har tidligere arbejdet i Udenrigsministeriets Informationsafdeling og på Roskilde Dagblad.

Kasper Moth-Poulsen

Kasper Moth-Poulsen er ansat som projektmedarbejder i det højteknologiske netværk NaNet med virkning fra 1. maj 2007. Kasper Moth-Poulsen får kontor på Nano-Science Center på Københavns Universitet, og hans primære arbejdsopgave bliver at styrke centerets samarbejdsrelationer til erhvervslivet med udgangspunkt i netværket.

Kasper Moth-Poulsen har været tilknyttet Nano-Science Center siden centerets oprettelse i 2001. I januar 2007 forsvarede Kasper sin Ph.-d.-afhandling indenfor forskningsområdet molekylær elektronik. Han har siden været ansat som postdoc i forskningsgruppen Nano-kemi under ledelse af professor Thomas Bjørnholm.

Kasper Moth-Poulsen har et indgående kendskab til nanoteknologiske forskningsområder, og han har erfaring med formidling af naturvidenskab og nanoteknologi.