27. marts 2007

Nano-Science Center udvider

Nano-Science Center indvier 30. marts 2007 det nye forskningsområde Susan Stipp er leder den nye forskningsgruppeNanoGeoScience. Leder af forskningsgruppen er Susan Stipp, Kemisk Institut på Københavns Universitet. Ved indvielsen afholder Susan Stipp sin tiltrædelsesforelæsning som professor. Også Højteknologifondens direktør Carsten Gaarn-Larsen vil tale ved indvielsen.

NanoGeoScience danner blandt andet rammen om forskningsprojektet "Mere olie fri af kalken", som Højteknologifonden støtter med DKK 25,7 millioner. Susan Stipp leder projektet, der har til formål at udvikle nye metoder til at udvinde mere olie i Nordsøen. Projektet er et tværdisciplinært samarbejde mellem blandt andre ingeniører, biologer, fysikere, kemikere og geologer.

Forskningsgruppen NanoGeoScience vil bestå af i alt 30-40 forskere, ingeniører og studerende.